Rozpoczynamy nowy rok kalendarzowy, zatem śpieszymy z nowymi propozycjami metodycznymi. Oddajemy w państwa ręce numer, w którym sporo uwagi jest poświęcone procesowi nauczania-uczenia się języków obcych. To bardzo wieloaspektowe spojrzenie na temat. Z jednej strony kulturoznawstwo na zajęciach języka obcego, a z drugiej dwujęzyczność jako studium przypadku w domu.
w domu. Kontynuacją jest wykorzystanie naturalnej ciekawości i umiejętności zabawy dzieci w przedszkolu w powiązaniu z uczeniem się języka obcego.
Uzależnienia i nałogi. To temat nadal bardzo aktualny, acz wstydliwy. Dlatego warto czasami przeczytać o tym, tak na zimno, zmierzyć się z trudnym tematem.
Stałą składową Biuletynu są „Dobre praktyki”. Tym razem jest o narzędziach TIK-owych do wykorzystania w e Twinnerze, o wychowaniu w duchu ZERO WASTE, jest świat baśni z konotacją wychowawczą. Na koniec opis realizowanego projektu, który brzmi matematycznie, a wcale taki nie jest, co stanowi o jego atrakcyjności.
Na zakończenie kontynuacja otwartego w ubiegłym numerze cyklu. Kolejna rekomendacja „do poczytania” , niekoniecznie o tematyce dydaktycznej. Tym razem „Opowiastki do przemyślenia” Jorge Bucay. To zbiór pouczających historii pomagającym ludziom lepiej zrozumieć siebie i poszukać źródeł swoich problemów. Zaprezentowane w bieżącym Biuletynie prace plastyczne są autorstwa pani Beaty Walczak – zastępcy Dyrektora CDN w Pile. Zespół Redakcyjny dziękuje za udostępnienie reprodukcji.