1 strona biuletynu 3/2022

Szanowni Państwo

Rozpoczynamy kolejny rok szkolny 2022/2023. To rok wielu wyzwań, wymagający od kadry pedagogicznej dużej uwagi, mądrego refleksyjnego działania. Pojawia się nowy przedmiot nauczania – Historia i Teraźniejszość oraz matura w nowej formule.

W ubiegłym roku pożegnaliśmy ostatni rocznik uczniów gimnazjalnych. Powoli żegnamy stare pokolenie nauczycieli, wymieniamy na młodsze, które musi udźwignąć wszystkie trudności związane z funkcjonowaniem szkoły.

Dzieci, młodzież oraz nauczycieli obarczonych pandemią i zdalnym nauczaniem. Nakładające się na to problemy ekonomiczne zapewne nie będą sprzyjać nadmiernemu optymizmowi.

Ale… „life goes on”1. Tak też będzie, wszyscy staniemy na wysokości zadania. Kolejny rok będziemy popychali tę ogromną machinę, jaką jest edukacja.

W dzisiejszym numerze proponujemy Vademecum pierwszoklasisty dla rodziców, ze zbiorem praktycznych porad dotyczących ich praw i obowiązków.

W stałym rozdziale Dobrych praktyk znajdziecie ciekawe materiały. Szczególnie polecam artykuł dla historyków, w którym znajdują się gotowe opracowania dotyczące operacji morskich podczas II wojny światowej na Pacyfiku. Ponadto jest propozycja dla nauczycieli żłobków, a dotyczy początków nauczania języka obcego. Jest także logorytmika – metoda łącząca logopedię, muzykę oraz rytmikę. Znajdzie również przykład przeprowadzonych innowacji z zakresu edukacji plastycznej oraz przyrodniczej w klasie pierwszej szkoły podstawowej, z bogatym opisem oraz fotorelacją.

Na koniec jak zawsze refleksyjnie… To propozycja traktująca o emocjach z uroczymi ilustracjami, dająca pole do medytacji oraz refleksji.

Ponadto Biuletyn wzbogaciliśmy o prace fotograficzne naszych koleżanek, Magdy Gutowskiej oraz Emilii Jaworskiej-Weyders. To piękna, nostalgiczna, pełna refleksji podróż po bezdrożach północnej Wielkopolski. Kwitnące letnie łąki, pola, majestatyczne ptaki i motyw drogi, biegnącej po horyzont, drogi pełnej optymizmu.

Życzymy wszystkim nauczycielom kreatywności, optymizmu, a nade wszystko głębokiej refleksji nad przeprowadzeniem uczniów przez zawiłe ścieżki edukacji.

Katarzyna Kwaśnik